Tutorial: obroba za otroško posteljico in posteljnina

Material:
za obrobo hiške - posteljica 120 x 60 cm
- 2 m x 1 m belega blaga
- 6 x pisano blago, trikotnik z merami cca 32 x 21,5 cm
- pisano blago za okna in vrata (lahko ostanki)
- 1,5 x 1,5 m pene oz. polnila
- 4,7 m obrobnega traku
- barve za tekstil

za posteljnino, mere 125 x 110 cm in 55 x 35 cm
prevleka za odejo
- 4 trakove pisanega blaga 114 x 28 cm
- 1 trak pisanega blaga 114 cm x 30 cm
- blago v velikosti 114 cm x 130 cm

prevleka za vzglavnik
-  blago v velikosti 58 x 38 cm
-  blago v velikosti 58 x 48 cm



Navodila za izdelavo obrobe za posteljico 

Belo blago razpolovite in si narišite zgornjo shemo. Hiške, ki pridejo ob stranice postelje, sem naredila širše in merijo pribl. 32 cm, hiški pri vzglavju pa vsaka po 30 cm. Najprej sem si okvirne mere skicirala na list papirja, nato pa iz papirja izrezala hiško, ki je služila kot kroj. Tudi tokrat so vse mere okvirne, zato je tale zapis resničen podvig. :o) Blaga je malce več, kot ga potrebujemo, a je bolje, da ga kaj ostane, kot pa da ga zmanjka. Vsi dodatki za šiv merijo 1,5 cm in so na skici predstavljeni črtkano. Z modro je označeno vzorčasto blago.


Končana obroba meri 190 x 41 cm. Med hiškami je centimeter prostora, ki na koncu služi prešivanju. Najprej na blago narišemo vse hiške in ga izrežemo. To služi za zadnji del obrobe. Prednji del obrobe, pravokotnik, meri približno 194 x 39 cm.

hiška iz papirja za kroj, dodatke za šiv na strehi ima zavihane


hiške od blizu, s svinčnikom zarisane stranice
Potrebujemo še šest pisanih streh, v velikosti pribl. 32 (30) cm in s stranicama 21,5 cm (dodatek za šiv že vključen).


Najprej na pravokotnik našijemo strehe, do centimtera od roba na vsaki strani.



Skupaj spnemo prvo in zadnjo stran obrobe, s pravo stranjo skupaj. Zašijemo stranice streh. Po potrebi zarežemo blago do šiva, da ima streha pravo obliko.


Dodamo okna in vrata. Vrata sem zašila iz dvojnega blaga, da ni potrebno obšivanje, okna pa sem obšila s cik cak šivom.




Pripravimo štiri 60 cm dolge trakove in osem 28 cm trakov iz obrobnega traku - moj je bil širok 1 cm. 



Po dva trakca pripnemo z notranje strani na skrajni hiški, zgoraj in spodaj (2 cm od roba). Najprej zašijemo skrajni dve stranici 1,5 cm od roba. Nato pa prešijemo še stranice hišk, da jih ločimo med seboj, kot prikazuje rdeča črta. 


Hiške lahko dodatno prešijete, izvezete ali poslikate. Jaz sem izbrala zadnjo varianto, saj je bila najhitrejša in najbolj enostavna. :o) Ježke, rožice in srčke sem naštempljala z doma izdelanimi štampiljkami


Na hiške (vsaki dve, kjer se "prelomi") prišijemo še preostale trakce - enostavneje je, če so dolgi 60 cm in se jih prišije le na sredini - kar vem sedaj, zato so moji pisani :o)



Še sploh, če delate z barvami, je hiške pred polnjenjem nujno treba polikati, pa tudi sicer so moje bile precej zmečkane. Za polnilo sem uporabila peno, težko 200 g na kvadratni meter. Iz pene sem izrezala po tri hiške in napolnila vsako. Pazite pri širini pene, če se vaše hiške razlikujejo. Moji srednji dve sta malce ožji, široki pribl. 30 cm, saj ob robu prideta še stranski dve.




Zašijemo še spodnji rob in obroba je končana.



Takole pa zgleda v posteljici, ki mi jo je prijazno posodil nečak :o)





Posteljnina

Pred hiškami je nastala posteljnina. Pri nakupovanju blaga močno priporočam, da imate v mislih, da ga potrebujete več kot en meter, če boste šivali prevleke za Ikeino posteljnino. Meni je ta podatek vedno ušel iz glave, zato sem morala zadnjo stran posteljnine doštukat z drugim blagom. Za rdečo kapico pa je bilo blaga na srečo dovolj. :o)

Skratka, potrebujemo štiri trakove 114 cm x 28 cm, dodatek za šiv je 1,5 cm. En trak naj bo širši, pribl. 30 cm, da se lažje zašije zaključni rob pri posteljnini. Trakove zašijemo po dolgi strani skupaj, robove obrežemo s cik-cak škarjami ali obšijemo z overlockom. Zašijemo skupaj sprednjo in zadnjo stran po stranicah in zarobimo spodnjo stranico. Zašijemo ob straneh, na sredini pa pustimo dovolj veliko odprtino za oblačenje. Za vzglavnik zarobimo eno krajšo stranico za zadnjo stran in zarobimo + zašijemo "zavihek" za prednjo stran. Zašijemo skupaj.





Mimogrede pa je nastala še posteljnina Rdeča kapica in zvezdicami na drugi strani. Tako zgornji kot spodnji posteljnini pa moram dodati še plastične gumbke za zapenjanje. 


Če boste tudi sami šivali kaj od zgoraj naštetega, prosim pokažite fotke končanih izdelkov na Blup.si strani na Facebooku. :o) Če je kaj nejasno, pa kaj vprašajte. Tole pa je bila inspiracija s Pinteresta:



Komentarji

Oseba mtka uri sporoča …
luštne luštne luštne hiške
Oseba sANJARIJE sporoča …
Ooo cudovita obroba:) Ko bi jo le videla, ko sem sivala obrobo za mojega fantka:)
Oseba Čarovnije z male kmetije sporoča …
Iiiii, kako luštno! Zelo si se potrudila z navodili, super so.
Oseba Hali sporoča …
uAUAUU SUPER IZGLEDA!
Oseba oldpunca sporoča …
Lepo si se potrudila z navodili. Hiške so zelo ljubke. :-) V takšni posteljici bo dete res sladko sanjalo. :-))
Oseba Andreja sporoča …
iiijoj kako lepe hiške si sešila :-))
Oseba Anita sporoča …
OOokjuuti!
Jaz šivam pa ne. :)
Oseba Hiška iz papirja sporoča …
Super kjut hiške!
Oseba Unknown sporoča …
Izgleda super!! Kje kupite peno/polnilo? ☺️